The Freeze were formed in 1976 by Gordon Sharp, David Clancy and Keith Grant, all pupils together at school in Linlithgow, West Lothian. Grangemouth based drummer George Falconer played with the band during 1977. Most notable gig during this period was a support slot for Dunfermline band The Skids. The set consisted of originals and covers of The Ramones and Brian Eno.
At this time , "The Freeze" didn't fit in at all with the vogue "punk look and attitude" of the time, having an angry sound but more an affinity with bands such as Television and Talking Heads. Clancy used several effects pedals on the guitar to add depth, volume and interest to his sound. On occasion, Sharp would use a knife on the guitar whilst Clancy played, creating a challenging but glorious noise. Sharp and Falconer shared a liking for synth music, even the guilty pleasure of Vangelis, which during the punk rock era was not on. At the early stages, The Freeze were showing an interest in sound beyond the mainstream of punk or rock. Falconer left to join Falkirk band "The Deft Jerks", but met Gordon Sharp several years later. Gordon had a dress on under a denim jacket, and wore thick make up; still not fitting in, doing his own thing.
By 1977 and after linking up with drummer Graeme Radin, the band started gigging around Scotland (managed by Alastair Allison,their English teacher at Linlithgow Academy, who also contributed lyrics in the early years); they often played support to many of the main punk and new wave bands of the day. Two self-financed 7 inches were released on the A1 label (Alastair Allison), 1979's In Colour EP followed by 1980's "Celebration/Crossover" single. Noticed by John Peel, they were to record two sessions at Maida Vale for his show. By 1982 the band had decided on a name change to Cindytalk and also subsequently moved to London. In 1983, Gordon Sharp joined central Scotland chums Cocteau Twins in the BBC studios to add vocals to their second Peel session. 1984 saw the release of the first and critically acclaimed Cindytalk album Camouflage Heart, as well as the release of It'll End in Tears by This Mortal Coil, on which Sharp provided vocals for three tracks, including indie chart-topper "Kangaroo" (which is also one of Peel's Festive 50's from 1984). Cindytalk have continued to release recordings over the years and are still active today. (source Wiki)
Joyeux Mondialiste Droit de l'Hommiste et Internationaliste convaincu, amateur d'étrangetés Vinyliques tournant en 33 et 45 tours en provenance des quatre coins de la planète et des 7 continents
Ha The Fall je les ai vu en concert au Lyceum à Londres en 1980 malheureusement ils n'étaient vraiment pas en forme ce jour la, et on sentait bien que Mark E. Smith s'emmerdait et faisait juste son Job, dommage parce que j'ai toujours été fan de leur musique (Je le suis toujours d'ailleurs), par contre en première partie il y avait eu le Balladin Folk Punk Patrik Fitzgerald qui nous fit un trés bon set Accoustique, The Passions et leur Post Punk et New Wave très inspirée de Cure, et un groupe Post Punk New Wave de Liverpool qui m'avait le plus marqué de cette soirée, les Modern Eon qui avait vraiment fait un super concert ce soir la
Modern Eon dont je cherche toujours l'Unique Lp' et les cinq 45 tours qu'ils ont dans leur trop rapide discographie
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Ha The Fall je les ai vu en concert au Lyceum à Londres en 1980 malheureusement ils n'étaient vraiment pas en forme ce jour la, et on sentait bien que Mark E. Smith s'emmerdait et faisait juste son Job, dommage parce que j'ai toujours été fan de leur musique (Je le suis toujours d'ailleurs), par contre en première partie il y avait eu le Balladin Folk Punk Patrik Fitzgerald qui nous fit un trés bon set Accoustique, The Passions et leur Post Punk et New Wave très inspirée de Cure, et un groupe Post Punk New Wave de Liverpool qui m'avait le plus marqué de cette soirée, les Modern Eon qui avait vraiment fait un super concert ce soir la
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Je suis né en 1960 mais je considère toujours que ma vraie date de naissance est 1977 avènement du PUNK ROCK oblige
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Excellent titre, en effet...
J'ai toujours été étonné, ceci dit, d'entendre sur ce titre comme l'appel de la plaine... comme la bande son (en arrière plan) d'un western de série B.
Après, le titre suivant (tout aussi bon selon moi), Mexican radio est extrait de leur second album, paru en 82 et intitulé Call of the west
Des morceaux des deux Albums Solo de Patrick Burke qui fut l'un des guitariste et claviériste multi instrumentiste du fabuleux duo des Psych Punk Expérimental The Parasites Of The Western World que j'aie souvent évoqué sur le forum qui firent deux Lp" magnifiques et un 45 Tours génial entre 1978 et 1980 avant que Patrick Burke, et Terry Censky qui composaient le groupe ne jettent l'éponge faute d’intérêt de public du Nord-Ouest des U.s.a. ils étaient originaires de Portland dans l'Oregon
Pour ma part je les avait découvert via des articles du Cultissime fanzine fRancais Atem
Je cherche toujours désespérément leur second et hélas dernier Lp' Substrata sur Match Box Records 1980 qui n'a malheureusement jamais connu de réedition, contrairement a leur premier Lp' qui fut réédité en 2010 par le très intéressant label Hollandais De Stijl Records qui malheureusement n'existe plus non plus.
The Parasites Of The Western World Politico 45 Single 1979
Patrick Burke n’arrêta pas pas la musique pour autant et fera deux superbes Lp' Solo Silence And Timing 1981 et A Black Balloon 1987 sur Criminal Records Entre Post Punk, Abstract, et Experimtal que je n'ai malheureusement jamais trouvé Après recherches il se consacre maintenant à l'écriture et à la poésie mais j'ai rien trouvé d'autre sur lui pour le moment
il est a noter qu'a l'instar de Fred Cole de Dead Moon ou des Residents notre petit Patrick Burke avait un sacré Cv dans le Rock garage dans les 60's puisqu'il joua dans les W.C. Fields Memorial Electric String Band ,ESB des groupes Garage de L.A dont les disques sont très recherché par les amateurs du genre ,et les très Psychéliques Fields dans lequel un certain Sunflower Aquarian fit la basse et les arrangements que vous devez tous connaitre ici sous le nom de .... Sky Saxon le monde est décidément petit
Fields Bide My Time 1969 featuring Patrick Burke et Sunflower Aquarian aka Mr Sky Saxon
Extraits de Silence And Timing
Extraits de
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Le Mexique nous a aussi caché longtemps ses pépites Post Punk , Cold Wave, New & No Wave je vous avait déjà parlé des Syntoma et leur Post Punk Minimal Synth
Voici les Casino Shanghai fondé par la chanteuse Ulalume et le multi instrumentiste Carlos Robledo et Walter Schmidt Ballardo par ailleurs fondateurs du groupe R.I.O ou Rock In Opposition Mexicain Decibel à première vue toujours en activité d'ailleurs avec plus d'une trentaine de disques à leur actifs, leur dernier datant de 2017. Carlos Robledo fit aussi parti de Size un des premiers groupes Post Punk de Mexico qui exista de 79 à 85
Pour Decibel cliquez ci dessous chez Prog Archives c'est bien dingo et très d'inspiration Henry Cow
Casino Shanghai ne sortirons hélas que peu de disques mais leur unique Lp' de 1985 mérite qu'on jette une oreille dessus
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De Floride un groupe dont je cherche les disques depuis des années, et ce n'est pas peu dire
Futurisk fondé par Jeremy Kolosine, qui ne réalisa que deux Ep' et quelques démos entre 1979 et 1982 et se séparera fin 1983
Jeremy Kolosine - vocals, synthesizer, sequencer, vocoder, guitar-synth, drum-machine, bass guitar, electric mandolin (1979–1984). Richard Hess - synthesizer, drum-machine, sequencer, vocoder (1981–1984). Jack Howard - drums, syndrums (1980–1984). Frank Lardino - synthesizer (1980–1981).
Groupe qui est parfois considéré non sans raisons du reste, comme les équivalent Floridiens des Screamers de L.A ou des Dow Jones & The Industrials des Midwest, inutile de vous dire que leurs skeuds sont ultra recherchés - ils atteignent des prix plus que prohibitifs et scandaleux sur Tristcogs , malgré le fait que Minimal Wave Records aie sortie une compile et une Box Set de démos et d'inédits du groupe en 2010 -2011 malheureusement Sold Out elles aussi
FUTURISK was a pioneering electro-punk group that recorded and performed in the pre-midi era of the early '80's. They had two vinyl releases that sold out, a legendary live show and some videos, but for a number of reasons by 1984 Futurisk was history. Eventually the main core of Futurisk would be the Kolosine/Hess/Howard line up, but in '79 when a teenage Jeremy Kolosine won studio time & money in a competition with his drum-machine triggered guitar-synth act called 'Clark Humphrey & Futurisk', he decided to form a band around the name to record a more punk release "The Sound of Futurism 1980/Army Now". It was an ambivalent anti-war anthem, with Jack Howard on drums, Frank Lardino on synth and Kolosine on vocals and guitar synth.
In '81, Kolosine, who had gotten absorbed in a new synth/sequencer replaced Lardino with synthesist/recordist Richard Hess who had a myriad collection of Moogs, Oberheims and CATs,etc. and the line up for the "Player Piano EP" was cast. The EP, like the live show, was a strange blend of punk/minimalist/disco influenced electro pop, with drum-machine triggered synths and often frantic real drums all led by Kolosine's schizophrenic Bowie/Ferry/Foxx adulations (and about 20 seconds of punk-funk guitar). It was recorded by Rich and the band in the rooms of Ron K's house.The drum sound, gotten in a bathroom, rocks, even today. Reportedly, Futurisk may have been the 1st synth-punk band in the American South...or something, and 1981's track 'Push Me Pull You (pt. 2)' was an early pre-'Rockit' excursion into electro-funk.
In 2003 LCD Soundsystem's James Murphy gave a complimentary wink to Futurisk by using the track on the delightful Colette # 5 DFA Comp CD. In 2007 an unreleased 1982 version of the track "Meteoright" was included on the "Found Tapes" compilation vinyl LP, and in 2010 a 30th Anniversary 12-inch vinyl release of "Player Piano" came out on Minimal Wave Records and included unreleased tracks.
In 2011, Futurisk's "Lonely Streets Remixes" was released on Minimal Wave / Cititrax Records with remixed tracks by Chris Carter (Throbbing Gristle,Chris & Cosey), Tom Furse (The Horrors), Prince Language (DFA, Editions Disco) and Complexxion from the UK.
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