Je l'ai aussi reçu hier le
The Heads.
Il s'agit (encore) d'une compilation de chutes diverses et (a)variées.
Je suis un fan. Un gros fan, voire un énôôôrme fan du groupe. Et depuis longtemps, j'ai acheté mon premier album en 98. (The time is now ! encore une compile tiens !)
Mais là je trouve franchement qu'ils se foutent du monde ! Ce disque ne sert à rien !! Du tout.
Allez, sauf peut être pour la reprise instrumentale de You Never Had It Better des Electric Prunes.
Non là maintenant sérieusement, faut qu'ils arrêtent de déconner et qu'ils sortent enfin un véritable album. Où alors qu'ils admettent qu'ils sont secs et qu'ils arrêtent carrément.
C'est vrai qu'ils se complaisent dans les séries ultra limitées. A tel point que récemment ils ont même du sortir ça sur leur site pour aider les cinglés collecto-spéculateurs à s'en sortir :
TILBURG : Rooster 013 (November 2008)
1st: 200 numbered copies in colour, vinyl replica gatefold sleeves; silver, full-face printed discs; red-coloured card inner sleeves;
Japanese Mylar bags.
32 as above but unumbered and in printed paper bags ('complimentary' copies for crew etc) 5 of these on black 'vinyl' discs.
signature on inside of bag.
2nd: PROMO VERSION - PVC sleeve with colour inlay. 10 copies.
3RD: 50 unumbered copies in non-gatefold, U.S. 'slick' style sleeve; same inner and discs as 1st edition; Jap Mylar bags.
4TH: STONED HAND OF DOOM EDITION - 50 unumbered copies in 350gsm card wallets with ammended front cover (Italian flag fingers);
non-full face, silver, printed discs; red-coloured, double-sided 'Hugo's Diary' insert. (May 2009)
BEDLAM : Rooster 10 (April 2008)
1st: 100 in flipback, vinyl replica sleeves; numbered; silver, full-face printed discs; Japanese 'Mylar' bags.
2nd: 50 in same format but unumbered.
3rd: 30 in same format; numbered; ORANGE front cover - ROADBURN FESTIVAL Edition 19/4/08.
4th: 30 in same format; numbered; YELLOW front cover - ROCKET 10TH ANN. Edition 26/4/08.
5th: 10 as 2nd edition but with light blue Rooster-style discs.
PROMO VERSIONS
1 : flipback, vinyl replica sleeves; unumbered; black, full-face printed discs with 'rooster 010 promo'.
Blue inner sleeve, 5 copies.Japanese myler bags.
2 : PVC sleeve with colour inlay, same discs as 5th edition. 5 copies.Pour moi c'est du foutage de gueule ces éditions ultra limité , m'enfin ....
Le premier Heads, le seul d'ailleurs, je l'ai écouté au trois quart, ça dépote sévère !
l'album avec la fille nue accroupies a l'air génial aussi ( quelle pochette

)
Merci Ashes, je prends le lien , je l'écouterai à l'occaz .